Focus Nordics bedriftskultur er preget av skandinaviske verdier. Ettersom vi nå er aktive i 15 europeiske land, er det viktig å være åpen for ny input og nye ideer, og samtidig opprettholde verdier som gir mening til vår organisasjon og våre ansatte.
Alle ansatte og alle land innen Focus Nordic bidrar med verdifulle kvaliteter og ferdigheter som vi omfavner. Det er også viktig at alle ansatte omfavner Focus Nordics bedriftskultur, deler felles verdier og oppfører seg på en måte som alltid gjenspeiler det Focus Nordic står for.
Våre kjerneverdier
Photo: Marcin Ciepielewski
Dedikerte
Vi brenner for våre varemerker, leverandører, kunder og industrien, såvel som hver enkelt oppgave hver og én av oss gjennomfører. Alle oppgaver er viktige og nødvendige. Dedikasjon, interesse og enighet er grunnleggende i alle våre funksjoner og avdelinger. Sammen er vi et team som består av dedikerte mennesker.
Photo: Lena Lee
Profesjonelle og vennlige
Vi er profesjonelle og vennlige. Vår eksistens avhenger av at det er fornuftig for våre leverandører, og at vi tilfører verdi til kundene våre. Vi behandler alle kunder, leverandører og kolleger likt, på en vennlig og respektfull måte. Vi tror på oss selv og er handlingskraftige, men lytter alltid aktivt til andres motiveringer og ideer. Det skal være gøy å gå på jobb.
Photo: Göran Strand
Tilgjengelige
Det er umulig å overvurdere verdien av tilgjengelighet. Det skal være enkelt for våre partnere å samarbeide med oss. Kunder og leverandører kan kontakte hvem de vil på Focus Nordic. Vi kommuniserer på tvers av organisasjonen og svarer raskt. Vi har samme respekt for våre kunder, leverandører og kolleger.
Photo: Lisa Sihlberg
Ansvarsfulle
Vi er selvsikre når vi tar ansvar og beslutninger. Vår bedriftskultur har ikke nulltoleranse mot å gjøre feil. Det er lov å gjøre feil, og vi tar ansvar for våre egne feil for å kunne korrigere dem og unngå å gjenta dem. Dette gjør oss troverdig som bedrift og som individer.
Photo: Jonas Borg
Omfavner forandringer
Vi aksepterer og omfavner at det alltid vil skje forandringer. Etterspørselen i markedet, fra kunder og leverandører, kommer alltid til å endre måten vi jobber på i fremtiden.