Vennligst legg produkter i handlekurven før du fullfører ordren

Foto
Video

Vennligst legg produkter i handlekurven før du fullfører ordren

B2B login

Mine egne fire vegger

Tidsreise til lockdown på syttitallet

Foto: Sarah Schmid and Philipp Johann

Hva om pandemien hadde skjedd for femti år siden?

Fotografduoen Sallyhateswing fra Köln besvarte spørsmålet fotografisk med Tamron-objektivene 28-75mm F/2.8 og 70-180mm F/2.8.

Permanent lockdown og ingen ende i sikte? På et tidspunkt i pandemien endte de to kreative sjelene hos Sallyhateswing opp med «brakkesyken». Men det er ingen spor av stillstand blant den Köln-baserte fotografduoen. På den annen side: Ut av kjedsomhet bobler Sarah Og Phil over med ideer under tvungen pause, og bruker tiden til kreative, gratis prosjekter. I lang tid hadde de to ideer til livsstils bilder, som de nå bare har slått sammen med serien "MyOwn4Walls": en fotografisk reise gjennom tid til syttitallet og en fotohistorie om den ekstremt kjedelige pandemiske hverdagen hjemme.

"For bildene tenkte vi på hva som ville ha skjedd hvis koronavirus og lockdown hadde skjedd for førti eller femti år siden. Da eksisterte verken smarttelefon eller Playstation. Med andre ord kommer veggene nærmere og nærmere på et tidspunkt, og du vet egentlig ikke hva du skal gjøre med deg selv”, beskriver Sarah ideen bak bildene.

Uten Internett i lockdown

Sagt, planlagt og utført. Sallys ansatte to modeller som etterlignet et par som bor gjennom ulike scenarier i iscenesatt under lockdown på syttitallet. De fant den rette beliggenheten i det unike “Park hotel 1970” i Michelstadt i Odenwald.

Det stilfulle pensjonatet våknet i 2011 fra en lang søvn på nesten tjue år - og som ingen andre hotell i Tyskland utstråler det fortsatt stilen på syttitallet. Overalt er det kriker og kroker fulle av kuriositeter.

“Fra blomstrete tapet og oransje-røde gardiner til roterende telefon ved sengen, alt som bortskjemt gjest fra 1970 forventer,” ifølge hotellets nettside. Høydepunktet i rommet er “James Last Suite”, der bandlederen og arrangøren bodde under hans besøk til Odenwald.

Unik atmosfære

“Suiten fungerte som bakgrunn til stuen, hvor de to modellene våre fikk tiden til å gå med strikking og veving”, sier Sarah. “Noen ganger ser de på TV, men de kan kun bytte frem og tilbake mellom tre kanaler . Uansett: TV-apparater med fjernkontroll eksisterte allerede på syttitallet.”

Det beste: På grunn av lockdown var hotellet til tider helt tomt. Fotografduoen kunne bruke ubegrenset med ressurser og det var knapt noen grenser for kreativiteten. Det var imidlertid en utfordring: Serien skulle finne sted i en leilighet og ikke i et luksuriøst pensjonat. “Når vi valgte perspektiver og bildeseksjoner, måtte vi derfor sørge for at alt så ut som våre egne fire vegger,” sier Phil. “Når vi valgte perspektiver og bildeseksjoner, måtte vi derfor sørge for at alt så ut som våre egne fire vegger,” sier Phil.

Men med litt forberedende arbeid og planlegging ved hjelp av skjermbilder og mood boards ble oppgaven mestret raskt. Tamron 28-75 mm F2. 8 Di III RXD og Tamron 70-180 mm F2.8 Di III VXD. "Fordelen med zoomobjektivene er at vi var i stand til å tilpasse seksjonen veldig fleksibelt," sier Phil. “Det var spesielt praktisk i de mindre rommene, for her var vi selvfølgelig begrenset i valg av plassering og muligheten til å zoome har gitt oss en stor del av vår kreative frihet.”

Sterk ytelse på oppløsningen

Imidlertid er det viktigste kriteriet for Sallys ytelsen til et objektiv, for å oppnå detaljskarpheten som kunden ønsker. Den høye oppløsningen og den enorme skarpheten på bildene er bemerkelsesverdig. “Oppløsningen på objektivet er kjempefint,” sier Sarah, som var glad for at alle detaljene i de svært små scenene ofte kan ses i bildene. Hun designet et langt strikket skjerf spesielt for bildene, som modellen fortsetter å strikke i ett av bildene.

Underholdende kjedsomhet

Tilbehøret passer perfekt inn i de stilfullt innredede rommene: Fantastisk mønstrede veggdekorasjoner i rare fargekombinasjoner, gamle magasiner og tidløse brettspillklassikere som Ludo og sjakk ga den rette stemningen. Det var også massevis av stilige klær som fikk det glamorøse syttitallet til å se perfekt ut.

“Den største utfordringen var å få modellene våre til å se kjedelige ut på en forfriskende måte”, legger Sarah til. Her var profesjonelle skuespillerferdigheter nødvendig, for i motsetning til i lockdown-virkeligheten blir Sallyhateswing sine bilder aldri kjedelige foran eller bak kameraet.

 

Sallyhateswing

Sarah Schmid og Philipp Johann står bak navnet Sallyhateswing. Fotografduoen fra Köln jobber internasjonalt innen livsstilsfotografering og fotografering av mennesker.

Målet deres er å presentere produkter og mennesker i best mulig lys for å sette scenen perfekt for kundene sine. Innhold, sammensetning og lys er dermed tre ingredienser som de blander igjen og igjen.

Nett: www.sallyhateswing.de 

Abonner på nyhetsbrev

Få våre siste produktnyheter, inspirasjon og spesialtilbud.